Tips bij het verhuizen naar een nieuwe woning

Iedereen die wel eens is verhuisd in zijn leven weet dat dit een flinke klus is. Er komt namelijk een hoop kijken bij het verplaatsen van je gehele inboedel. Zeker wanneer je van een wat grotere woning verhuisd naar een kleinere woning sta je voor een flinke opgave. Je zult namelijk een hoop spullen uit moeten zoeken, hersorteren en weggooien. Niet alles kun je nu eenmaal meenemen naar een nieuwe woning, dat past simpelweg niet. 

Om je een beetje op weg te helpen delen we hierbij een aantal praktische tips voor de overgang naar een nieuwe woning. Mogelijk dat je hierdoor wat houvast hebt waardoor je er zeker van bent dat alles soepel verloopt! Lees je met ons mee?

Begin met het maken van een strakke planning

Wie geen overzicht heeft kan niet goed nadenken. Tenminste, dat merk ik persoonlijk maar al te vaak. Mijn man en ik zijn erg geordend en houden alles altijd netjes bij. Hiermee creëer je rust in je hoofd en dat vinden we prettig. Zeker wanneer je gaat verhuizen dien je ervoor te waken dat er niet al te veel processen door elkaar gaan lopen. Dit zorgt namelijk voor een rommelige periode en dit kan je niet gebruiken. Maak daarom eerst een goede planning. Noteer wat er allemaal dient te gebeuren, schrijf precies op wie dit zal gaan uitvoeren en wanneer je hier tijd voor vrijmaakt. Door de volgorde van inpakken, huis klaar maken, verhuizen en inrichten helder af te stemmen met alle betrokkenen weet je zeker dat er niks overgeslagen zal gaan worden. 

Schakel vervolgens hulp in voor de verhuizing 

Het kan enorm schelen om professionele hulp in te schakelen voor jouw verhuizing. Een verhuisbedrijf kan hier enorm handig voor zijn. Zelf hebben wij een verhuisbedrijf Den Haag gevonden, dat ook actief is als verhuisbedrijf Rijswijk. Maar vast en zeker kun je ook voor bij jou in de buurt een geschikt bedrijf vinden. Zij helpen je als je dat wil met inpakken, verhuizen en inrichten van je nieuwe woning. Woon je hoog in een appartementencomplex? Geen probleem, ook daarin zijn zij heel bedreven. 

Dit scheelt jou een hoop getil. Daarnaast kun je je op de dag van de verhuizing echt focussen op dat wat het meest belangrijk is, namelijk het in goede banen leiden van alle spullen. Zo weet je zeker dat alles op de juiste plek komt te staan en er niks over het hoofd gezien zal worden. Zet ook nummers op de dozen of geef met stickers aan in welke ruimte een doos moet komen te staan, dan weet je zeker dat alles op de juiste plek zal eindigen. Succes!